Deze week een terugblik op mijn 8000 stappen challenge.

Ik vind het heel leuk om wekelijkse doelen en challenges voor mijzelf te bedenken, maar het is natuurlijk leuker om dit samen met jullie te doen! Vorige week deelde ik op mijn insta de challenge: iedere dag minimaal 8000 stappen. Daarbij stelde ik de vraag: “doe jij mee?”. Tegen mijn verwachting in kreeg ik veel reacties van verschillende volgers die graag met mij mee wilde doen.

Iedere dag deelde ik mijn behaalde stappendoel op mijn en insta story. Iets wat mij motiveerde is dat ik van de mensen die meededen ook een berichtje kreeg met hun behaalde stappendoel.

“Maar heeft dat wandelen dan ook nog voordelen”, dat is een vraag waar ik meer over wilde weten. Voor mij is wandelen even ontspannen, bijvoorbeeld in de korte pauzes tijdens de lessen of het leren. Ook kwam ik hierdoor veel vaker in de buitenlucht en zat ik niet alleen op mijn kamer achter mijn laptop.

Op de site van wandelnet las ik over de effecten van wandelen en natuurlijk geef ik jullie een kleine samenvatting van deze effecten:

  • Voordelen zoals een lagere bloeddruk, minder vetmassa en zelfs een lager gewicht
  • Een verbeterde slaapkwaliteit
  • Een hoger energielevel
  • Er zijn ook sociale effecten, zoals voorkomt sociale isolatie, voetgangersvriendelijkheid zorgt voor een veiliger gevoel op straat

Er zijn nog veel meer voorbeelden en effecten, wil je deze ook lezen neem dan een kijkje op de site van wandelnet. Zoals ik al eerder schreef vind ik het wandelen heel fijn en ga ik ook zeker door met mijn challenge. Ik wil deze maand (mei) iedere dag minimaal 8000 stappen zetten. Ga jij deze challenge met mij aan? Laat het mij weten via insta, dan kunnen we elkaar motiveren!